Să presupunem că firma dumneavoastră are nevoie de identiate, de câteva materiale de promovare periodice, de un site care necesită actualizări și întreținere.
Nu contează numărul tipului de materiale necesar pe an sau numărul de actualizări ale site-ului dar presupunem că nici nu vă limitați doar la un set de cărți de vizită pe an.
În această situație, aveți de ales între următoarele cazuri de vă realiza materialele de promovare:
1. În regim propriu (cu proprii angajați)
Atunci aveți nevoie de cel puțin un angajat pentru materialele grafice. Acesta va trebui să se ocupe de tot ce înseamna grafică și tipar și va trebui să aibe cunoștințele necesare realizării materialelor respective. Pentru un astfel de angajat, nu foarte pretențios și totodată nu foarte experimantat, costurile cu salariul și taxele adiacente, cu sigranță vor depăși lejer 3.000 lei / lunar.
Veți avea nevoie de cel puțin un calculator performant pentru grafică (peste 2.000 eur) + softurile necesare (peste 1000 eur / an) și, ulterior, în funcție de necesarele dumneavostră, diverse utilaje de tipar, finisare etc. împreună cu personalul care să știe să le folosească.
Mai aveți nevoie de cel puțin un angajat pentru partea de online, în funcție de cantitate de informații de actualizat. Acesta trebuie să fie capabil să construiască un site, să-l administreze, să-l promoveze. Tot veți avea nevoie de un domeniu și un cont de hosting la o firmă specializată. Deci partea de online înseamnă minim un angajat (3.000 lei /lună), un domeniu (200 lei), un cont de hosting (100 lei / an), diverse module pentru site (100 euro), promovare online (minim 200 lei/lună). De asemenea și acestui angajat îi trebuie un calculator dedicat de cel puțin 2000 lei.
Per total aveți un minim de cheltuieli pentru o firmă care-și dorește proprii angajați (faceți dvs calculul) + costul utilajelor, calculatoarelor și softurilor care apoi trebuiesc întreținute.
În afară de acestea, evident produsele gen cataloage, bannere, personalizări diverse le veți face tot în tipografii specializate, doar că veți avea grafica acestora realizată direct de dumneavoastră în firmă.
Ca să le tipăriți direct dvs, atunci înseamnă ca aveți tipografie și atunci sunteți interesați să ne vindeți servicii și nu să le cumpărați..
2. Mixt (1 angajat + mai multe firme colaboratoare)
Acestă caz apare când nu aveți angajați specializați în domeniu, dar aveți totuși o persoană dedicată care să colaboreze cu mai multe firme specializate fiecare pe un domeniu distinct (grafică, tipar, realizare de siteuri, promomvare etc.). Această persoană, probabil un director de dezvoltare, marketing sau promovare va necesita un salariu destul de consistent, iar prin folosirea mai multor firme specializate se vor genera costuri un pic mai ridicate decât al unei singure firme colaboratoare. Partea de tipar se poate face la alte terțe părți, din nou costurile crescând. Avantajul este că directorul respectiv poate fi zilnic la ședințele necesare sau nu, și, deasemenea, este singurul răspunzător de succesul sau insuccesul dvs.
3. O Firmă Specializată ca a noastră
Credem că acesta este metoda câștigătoare în majoritatea cazurilor. Costurile sunt mult mai mici decât în primele două cazuri. Firma colaboratoare își asumă toate responsabilitățile conform contractului încheiat, pentru calitatea serviciilor, iar dvs pentru succes.
Dezavantajul major ar fi acela că o astfel de firmă nu va putea fi zilnic la ședințele dvs. Deci trebuie să știți destul de bine ceea ce aveți nevoie, ajustând doar mici detalii, în funcție și de părerea firmei respective, care vă va furniza cu siguranță consultanță în acest domeniu.
Avantajele ar fi multiple, de la costurile micșorate, neobligația de a avea personal dedicat, eliberarea spațiului necesar desfășurării activității acelor angajați și al uneltelor necesare.
Legătura cu firma colaboratoare se poate face și printr-o persoană nespecializată în domeniu, dar care mai util ar fi să aibe cunoștințe solide despre produsele sau serviciile dvs și să urmărească doar ca materialele elaborate de graficieni să fie corecte din acest punct de vedere.
De asemenea, firma se va ocupa și de găsirea metodelor, partenerilor și soluțiilor cât mai eficiente, iar colaborarea dintre creație, print și web se va face cu siguranță mult mai simplu decât în cazul mai multor firme.
Este adevărat, firma cu care încheiați un astfel de contract, trebuie să fie de încredere, să își dedice efort și timp pentru realizarea și menținerea imaginii dvs. Aici trebuie să aveți mare atenție în alegerea ei.
Noi vă oferim servicii complete, pe baza unui abonament stabilit împreună, personalizat după bugetul și nevoile dvs. Dacă vreți o analogie - ca o firmă de contabilitate sau juridică - doar că noi ne ocupăm de imagine.
Pentru cei care nu ne cunosc, veți vedea că o colaborare cu noi este mai degrabă ca o prietenie, decît acel stil sec, rigid, nemaleabil al firmelor mari.
La noi veți discuta direct cu omul care lucrează pentru dumneavoastră și nu cu secretara.
Noi nu facem ședințe inutile, nu pierdem timpul dvs, nu aburim. Noi vorbim puțin și încercăm să facem cît de mult putem.
De aceea motto-ul nostru este Departamentul tău de imagine.